fbpx

Where your intention goes, your energy flows

door | 0 Reacties

Mijn doel voor dit jaar is mijn focus houden op mij goed voelen en steeds weer die intentie uit te spreken. Als ik daarop mijn focus en aandacht richt, wordt deze intentie (mij goed voelen) groter. Zo zal ik die dan ook realiseren.

Santiago de Compostella-levenslessen
Een van mijn grootste lessen van mijn voettocht naar Santiago de Compostella is deze. Wanneer ik mij goed voelde, me geen zorgen maakte, gewoon stappen zette richting mijn doel, dan kreeg ik donaties, gratis slaapplekken, eten, ontmoette ik leuke mensen etc. Dan ervoer ik overvloed. Als ik mij zorgen maakte, mij niet lekker voelde en erg in mijn hoofd aan het piekeren was, dan stopten de donaties, voelde mijn rugzak extra zwaar, had ik meer weerstand, was ik sneller moe, dan moest ik meer betalen etc. Het is een les die ik zo letterlijk ervaren heb. Nu ben ik deze les heel bewust weer aan het toepassen. Ik focus op goed voelen, op helpende gedachten en als ik afgeleid ben, dan herroep ik mijzelf weer liefdevol. Ik weet als geen ander dat dat de weg is.

Focus houden in een onrustige tijd

Mijn omzet doel is €100.000 en daar voel ik mij fantastisch over. Mijn uitdaging is dus om niet in tekorten te denken en te handelen, maar de focus te hebben op mogelijkheden en oplossingen. Vertrouwen op het proces en de weg, creatief zijn, mijn plannen en leuke ideeën met plezier in acties omzetten. Plezier hebben waar ik in het moment mee bezig ben en ontspannen doen wat nodig is. Ik voel mij goed.
    Nu word ik door wat er in de wereld gebeurt wel uitgedaagd om mijn focus te houden op mij goed voelen. Het gevoel van machteloosheid, angst en onzekerheid die om de hoek komt kijken, moet ik niet de overhand laten nemen.

Oefeningen
Wat ik doe en wat mij helpt, zijn de volgende oefeningen:

✅ 1. Focus op het hier en nu.
Welke kleine acties kan ik nu wel doen om mij goed te voelen? Welk steentje kan ik bijdragen en kan ik nu wel doen om te helpen met de situatie in de wereld? Dan ben ik in actie en dat geeft weer een beter gevoel (met de uitdaging om niet te vergelijken wat anderen doen).

✅ 2. Volg niet het hele dag het nieuws
Heel bewust het nieuws niet 10 keer per dag volgen en kijken, want dat gaat in mij zitten. Daarvan word ik onrustig, ietwat angstig en onzeker en het werkt verlammend. En als ik mij angstig voel, dan vernauwt mijn blik, mijn creatieve vermogen is minder: ik zie minder mogelijkheden en de focus blijkt verlegd.

✅ 3. Doe yoga voor het slapen
Voor het slapen gaan yoga-oefeningen doen om uit mijn hoofd en in mijn lijf te gaan. Kort mediteren en heel bewust letten op mijn ademhaling. Hoe rustiger, gelijkmatiger en dieper je ademhaling is, hoe ontspannener je bent (hoe beter ik mij voel).

✅ 4. Wees dankbaar
Dankbaarheidsmoment voor het slapen. Voor ik ga slapen, neem ik altijd even de dag door en ga ik na waar ik dankbaar voor ben, wat er goed is gegaan. Dat geeft een goed gevoel en zo ga ik met een fijn gevoel slapen. Met het gevoel waarmee je in slaap valt, word je vaak ook wakker. Wist je dat?

Herkenbaar?

Herken jij dat ook dat je je vaak door wat er om je heen gebeurt af laat leiden van je doel of wat voor jou belangrijk is? Ben jij veelal gericht op de ander en de buitenwereld?

Hoe zou het zijn als je daar meer leiding over zou hebben?

Ik en de paarden begeleiden je graag om focus te houden op dat wat voor jou belangrijk is.

Elke maand geef ik drie GRATIS strategiegesprekken weg om te kijken welke keuzes je hebt te maken. Praat er eens met me over. Stuur me een bericht via de knop.

JA, IK WIL EEN GRATIS GESPREK

Download nu het gratis e-book:

Dienend leiderschap en de 7 lessen van wijsheid van de paardenkudde

Van keihard werken, naar effectief en ontspannen leiding geven in 7 stappen